ISO 17025 – Zarządzanie skargami
Akredytacja laboratorium wg ISO 17025 | Zarządzanie skargami
ISO 17025 – Najważniejsze aspekty
Udokumentuj proces przyjmowania, oceny i podejmowania decyzji w sprawie skarg.
Skarga: Wyrażone niezadowolenie [i] Dotyczy działań lub wyników laboratorium [i] Oczekiwanie odpowiedzi a) przyjmowanie i potwierdzanie, że dotyczy działalności laboratoryjnej) rozpatrywanie (m.in.. zebranie i zweryfikowanie wszystkich niezbędnych informacji) i ustalanie akcji) śledzenie i zapisywanie skarg) zapewnienie podejmowania działań.
Opis procesu postępowania ze skargami udostępniaj na życzenie stronom zainteresowanym.
Potwierdzić przyjęcie skargi i dostarcz składającemu sprawozdanie z przebiegu oraz jego rezultat; poinformuj o zakończeniu rozpatrywania. Rezultaty dostarczane na zewnątrz powinny sprawdzać i zatwierdzać osoby niezaangażowane w działalność laboratoryjną.