ISO 17025 – Współpraca z klientem

ISO 17025 – Współpraca z klientem

Współpraca z klientem

ISO 17025:2017 – Najważniejsze aspekty

Poinformuj klienta, jeżeli wymaganą przez niego metodę uznasz za niewłaściwą lub nieaktualną.

Gdy klient wymaga stwierdzenia zgodności: jasno określona specyfikacja/wymagania oraz zasada podejmowania decyzji (jeśli zasada nie jest zamieszczona w specyfikacji lub wymaganiu, to wybrana zasada zakomunikowana i uzgodniona z Klientem). Np. spełnia/nie spełnia, w granicach tolerancji/poza granicami tolerancji.

Wyjaśniaj z klientem wszelkie różnice pomiędzy zapytaniem a umową przed rozpoczęciem działalności laboratoryjnej. Umowę musi akceptować Klient i laboratorium. Nie pozwalaj na odstępstwa wymagane przez klienta jeśli wpływają na rzetelność lub ważność wyników. Informuj klienta o wszystkich odstępstwach od umowy. Gdy zmieniono umowę po rozpoczęciu jej realizacji, powtórz przegląd umowy i zakomunikuj zmiany personelowi którego to dotyczy.

Współpracuj z klientami. Np.. Dostęp do laboratorium w celu obserwacji, wysyłkę obiektów do Klienta celem weryfikacji Cel: Uściślenie oczekiwań klienta, monitorowania działań laboratorium

Utrzymuj zapisy z przeglądów zapytań, z rozmów z klientem (dotyczących jego wymagań lub wyników działalności laboratoryjnej)

Stosuj właściwe metody i procedury (dla całej działalności laboratoryjnej, oceny niepewności pomiaru).

Zarządzenie plikami Cookies

Pliki Cookies są wyłączone.
Włącz pliki Cookies klikając "Akceptuję" w okienku komunikatu.

Więcej o ustawieniach prywatności

Strona domyślnie nie używa ciasteczek (cookies). Możesz zaakceptować cookies, aby umożliwić poprawne działanie wybranych funkcjonalności serwisu. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close